روش دوم : درخواست از سایت تیکت (ticket.nkums.ac.ir)

  1. برای وارد شدن به سامانه، آدرس سایت (ticket.nkums.ac.ir) را بزنید
  2. کد ملی را وارد کنید.
  3. رمز عبور را وارد کنید.
  4. دکمه ورود به سایت را بزنید.

لطفاً صحت اطلاعات کارتابل خود را  بررسی  کنید

نحوه تیکت زدن :

ابتدا دکمه "ارسال تیکت جدید" که در قسمت دسترسی سریع در صفحه اصلی می باشد را بزنید

سپس با توجه به گزینه های مختلف طبق توضیحات در شکل های زیر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

  1. گروه هدف را انتخاب کنید
  2. موضوعات اختصاصی که بر اساس محل کار در دانشگاه تعریف خواهد شد
  3. مشخص کردن عنوان برای مشکلات که بعضی از عناوین از قبل موجود هست که با تایپ بخشی از عنوان مشکل، عنوان مرتبط با درخواست شما ظاهر می شود که متن های پیش فرض قابل ویرایش هستند
  4. در بخش اولویت باید براساس اهمیت موضوع یکی از گزینه را انتخاب کنید
  5. با این گزینه می توانیم درخواست خود را به صورت صوتی بیان کنید
  6. این گزینه برای پایان دادن به ضبط صدا می باشد
  7. مشکلات خود را در این قسمت بیان می کنید
  8. در صورت داشتن فایل در ارتباط با مشکل اعلام شده فایل مورد نظر را از این قسمت اضافه و پیوست می کنید
  9. با این گزینه درخواست را ارسال می کنید

توضیحات در مورد گزینه های موجود در درخواست تیکت :

  1. در قسمت عنوان می توانید یک موضوع را نوشت یا از لیست انتخاب کرد

 درجه اهمیت درخواست که باید از بین گزینه های یکی انتخاب شود تا سرعت بررسی درخواست در اولویت بالاتری قرار بگیرد

  1. معمولی
  2. مهم
  3. ضروری

  1. اگر مجبور هستید یا نیاز به توضیح به صورت ضبط صدا برای گفتن مشکلات یا نظرات هستید این گزینه را بزنید
  2. برای پایان ضبط صدا از این گزینه استفاده کنید

  1. اگر فایل ضمیمه یا پیوست دارید می تواند باکس یا بخش مربوطه با شماره عدد 1 را که مشخص شده کلیک کنید

  1. بهتر است در این مرحله برای خود پوشه سازی بکنیم تا در صورت نیاز در آینده به راحتی پوشه مورد نظر را پیدا کنید که در شکل نحوه ایجاد پوشه آموزش داده شده است
  2. نام پوشه را وارد کنید
  3. نمایش نام پوشه ای که ایجاد کردید

نکته : لطفاً برای فایل های خود نیز نامهای مناسب انتخاب کنید تا برای یافتن آنها مشکلی نداشته باشید

با استفاده از دو مرحله مشخص شده در تصویر بالا می توانید فایل های خود را در پوشه ها ایجاد و ذخیره کنید

  1. انتخاب فایل از مسیر مورد نظر برای بارگذاری
  2. می توانید با کشیدن و رها کردن فایل را بارگذاری کنید

با استفاده از دکمه " مرور" باید طبق شکل فوق مراحل را طی کنید

  1. دکمه مرور را بزنید
  2. از این قسمت مسیری که فایل مورد نظر هست انتخاب کنید
  3. فایل را انتخاب کنید
  4. پس از انتخاب فایل از این گزینه برای انتخاب و بار گذاری برای نمایش استفاده کنید.

و بعد از بار گذاری فایلهای مورد نظرتان فایل بار گذاری شده مانند شکل زیر نمایش داده می شود که با توجه به توضیحات شکل می تواند تغییراتی در ان ایجاد کرد.

  1. انتخاب فایل از مسیر مورد نظر
  2. پس از بارگزاری کلیه فایل ها این گزینه همه را بارگزاری می کند
  3. در صورتی که فایلی به اشتباه بارگزاری شده با این گزینه حذف کنید.
  4. نام فایل بارگزاری شده
  5. نمایش تصویر به صورت زوم و با اندازه بزرگتر
  6. بارگزاری فقط همان فایل
  7. حذف فقط همان فایل

بعد از اینکه بارگذاری فایل ها انجام شد

  1. نمایش درصد بارگذاری
  2. دکمه بروز رسانی زده شود تا در لیست فایلها دیده شود.

برای انتخاب نهایی و نمایش و ارسال برای واحد انفورماتیک یا واحد مربوطه

  1. نمایش نام فایل بارگذاری شده
  2. دکمه حذف در صورتی که فایل را بخواهید حذف کنید
  3. فایل بارگذاری شده را انتخاب سپس دکمه " انتخاب " را بزنید.

پیش نمایش انتخاب فایل به شکل زیر می شود

پس از بارگذاری نهایی بصورت زیر نمایش داده می شود

  1. پس از ارسال در خواست با پیغام زیر مواجه می شوید که موفقیت در ارسال تیکت را اعلام می کند

مشاهده تیکت ها یا درخواست ها

برای مشاهده و پیگیری درخواست ها از گزینه " مشاهده لیست تیکت ها " استفاده کنید

 

  1. ابتدا دکمه مشاهده لیست تیکت ها را بزنید
  2. ستون دوم "عنوان تیکت" قسمت آبی رنگ عنوان درخواست برای دیدن متن مشکل می باشد
  3. ستون سوم " گروه هدف " برای اینکه بدانید درخواست برای چه کس یا کسانی فرستاده شده
  4. گزینه اولویت هم درجه اهمیت موضوع را مشخص می کند
  5. گزینه "ارجاعات" از این گزینه برای دیدن گردش درخواست استفاده می شود
  6. در گزینه "وضعیت تیکت " مراحل بررسی توسط مسئول مربوطه را نمایش می دهد.
  7. این گزینه برای پایان دادن به درخواست بعد از رفع مشکل می باشد.
  8. گزینه "شناسه " در واقع همانند شماره نامه در اتوماسیون می باشد که برای پیگیری استفاده می شود

اگر گزینه عنوان تیکت را بزنیم پنجره ای مانند شکل زیر نمایش داده می شود که با توجه به توضیحات داده شده برای هر بخش می توانید پاسخ و پرسش های انجام شده دید و در صورت نیاز پیام جدید ارسال کنید.

در قسمت پایین همین پنجره تیکت ارسالی از طرف شما قابل مشاهده می باشد

در قسمت "ارجاع تیکت" می تواند طبق شکل زیر تاریخ و زمان و مراحل ارجاع به واحدهای مختلف را پیگیری کنید

پایان دادن به درخواست و بستن درخواست

  1. اگر درخواست شما با موفقیت انجام شد باید از قسمت دسترسی سریع و ارسال تیکت در جدول قسمت "بستن تیکت " را کلیک کنید

پنجره ای دیگر مانند شکل زیر باز می شود و در آنجا با توجه به

  1. رضایت مندی از کار انجام شده نمره ای بین 0 تا 20 بدهید
  2. در قسمت توضیحات، توضیح مختصری بابت نمره یا قدردانی دهید.
  3. در پایان دکمه بستن تیکت را بزنید


از مجموع 5 رأی

فاقد نظر