مهندس سمیه صفائی

کارشناس مهندسی نرم افزار؛دی ماه 1396

در پاور پوینت، شما می توانید متن ها و اشیاء را تبدیل به انیمیشن کنید. متحرک ساختن اشیاء باعث می شود تا توجه حضار را به بخش خاصی از اسلاید جلب کرد و یا خواندن اسلاید را راحتتر کرد.

چهار نوع انیمیشن


انیمیشن های موجود در پاور پوینت 4 نوع اصلی دارند.
 

  • Entrance (ورود) : این نوع انیمیشن، تعیین می کند تا اشیاء چگونه وارد اسلاید شوند. بعنوان مثال با انیمیشن Bounce اشیاء به درون اسلاید سقوط می کنند و چندین بار بالا و پایین می شوند.

 

 

  • Emphasis (تاکید) : این انیمیشن وقتی که اشیاء درون اسلاید قرار دارند اتفاق می افتد، زمان اجرای این نوع انیمیشن معمولا با کلیک ماوس می باشد. بعنوان مثال شما می توانید یک شیء را تنظیم کنید تا وقتی که ماوس را کلیک کردید، آن شیء بچرخد.

 

  • Exit (خروج) : این نوع انیمیشن ها نحوه خروج یک شیء از اسلاید را تعیین می کنند. برای مثال، انیمیشن Fade باعث می شود تا هنگام خروج یک شیء از صفحه به آرامی محو شود.

  • Motion Paths (مسیرهای حرکتی) : این نوع انیمیشن ها نیز مانند نوع Emphasis هستند، با این تفاوت که در این نوع انیمیشن ها، اشیاء در یک مسیر از پیش تعیین شده، حرکت خواهند کرد.

روش اعمال انیمیشن بر روی یک شیء


 شیئی را که قصد متحرک کردن آن را دارید، انتخاب کنید.
 در تب Animations ، بر روی کادر باز شدنی گروه Animation کلیک کنید.

 

 یک فهرست از افکت های متحرک، نمایان می شود. افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

 افکت متحرک انتخاب شده، بر روی شیء اعمال می شود. یک عدد کوچک در کنار آن شیء ظاهر می شود که نمایانگر اینست که شیء مربوطه دارای انیمیشن می باشد. همچنین در پنل اسلایدها (Slide pane)، یک نماد ستاره در کنار اسلاید مربوطه ظاهر می شود.
 

گزینه های افکت ها


بعضی افکت ها، دارای گزینه هایی می باشند که شما می توانید آنها را تغییر بدهید. برای مثال، افکت Fly In دارای گزینه هایی برای تعیین جهت می باشد و با آنها می توانید تعیین کنید آن شیء از کدام سمت وارد اسلاید شود.

 

روش حذف یک انیمیشن

عدد کوچکی را که در کنار شیء دارای انیمیشن قرار گرفته است، انتخاب کنید.

 دکمه Delete در صفحه کلید را بفشارید. انیمیشن حذف خواهد شد.

 

 

روش افزودن چندین انیمیشن به یک شیء


اگر با استفاده از افکت های موجود در گروه Animation که در تب Animation قرار دارد، برای یک شیء انیمیشنی را انتخاب کنید، انیمیشن قبلی آن شکل حذف می شود و انیمیشن انتخاب شده، جایگزین انیمیشن قبلی خواهد شد. با این حال، بعضی وقتها ممکن است بخواهید بیش از یک نوع انیمیشن را بر روی یک شیء اعمال کنید، مثلا هم افکتی از نوع انیمیشن Entrance و هم افکتی از نوع انیمیشن Exit برای یک شیء داشته باشید. برای انجام این کار، باید از دستور Add Animation استفاده کنید. این دستور به شما اجازه می دهد تا ضمن حفظ انیمیشن فعلی، انیمیشن جدیدی را نیز به آن شیء اضافه کنید.

 یک شیء را انتخاب کنید.

 بر روی تب Animations کلیک کنید.

 در گروه Advanced Animation، بر روی دستور Add Animation کلیک کنید، تا لیست انیمیشن های موجود برای انتخاب، نمایان شود.
 افکت متحرک مورد نظرتان را از فهرست، انتخاب کنید.

 اگر شیء شما بیش از یک انیمیشن داشته باشد، به ازاء هر انیمیشن یک شماره کوچک در کنار آن شیء ظاهر می شود. این اعداد ترتیب اعمال انیمیشن ها را نیز مشخص می کنند.

 

روش مشاهده پیش نمایش انیمیشن ها


هر افکت انیمیشنی که بر روی اشیاء به کار برده باشید، در هنگام مشاهده اسلاید شو نمایش داده می شود. با این حال، شما می توانید بدون مشاهده اسلاید شو نیز انیمیشن ها را ببینید.

 اسلایدی را که می خواهید پیش نمایش انیمیشن هایش را ببینید، انتخاب کنید.
 تب Animations را انتخاب کنید، بر روی دستور Preview کلیک کنید. انیمیشن های اسلاید مربوطه نمایان می شوند.

روش ویرایش مدت زمان نمایش انیمیشن (effect timing)


 در کادر محاوره ای Effect Options، تب Timing را انتخاب کنید.

 در این قسمت شما می توانید مدت زمانی را بعنوان تاخیر قبل از آغاز انیمیشن (delay) تنظیم کنید، مدت زمان نمایش انیمیشن (duration) را تغییر بدهید، همینطور می توانید تعداد دفعات تکرار انیمیشن (repeats) را نیز تنظیم کنید.

 

 

 


از مجموع 23 رأی

فاقد نظر