درج جدول در powerpoint 2016

2758 ١٥:١٨ ب.ظ
 

مهندس سمیه صفائی

کارشناس مهندسی نرم افزار؛دی ماه 1396

جدول ها (Tables) در پاور پوینت 2016

جدول ها (Tables) ابزار دیگری هستند که می توانید با استفاده از آنها اطلاعاتی را در پاور پوینت نمایش بدهید. یک جدول شبکه ای از سلولها می باشد که در ردیف ها (rows) و ستونها (columns) مرتب شده اند. جدول ها برای کارهای مختلفی - مثل نمایش متن و اعداد - مفید می باشند. شما این امکان را نیز دارید تا جدول ها را متناسب با نیازتان شخصی سازی کنید.

روش افزودن یک جدول (table)


 در تب Insert بر روی دستور Table کلیک کنید.

 ماوس را بر روی شبکه مربع ها ببرید تا تعداد ردیف ها و ستونها را مشخص کنید. در این مثال ما یک جدول 6 در 6 که متشکل از 6 ردیف و 6 ستون می باشد ایجاد می کنیم.

 

 

 جدول در اسلاید انتخاب شده نمایان می شود.

 در هر جای دلخواهی از جدول کلیک کنید و شروع به تایپ متن کنید. شما همچنین می توانید با کلید Tab و یا کلیدهای نشانه (arrow keys) بین سلولها حرکت کنید.

 

شما این امکان را نیز دارید تا با استفاده از دستور Insert Table که در متغیر (placeholder) قرار دارد، جدولی را اضافه کنید.

 

ویرایش جدولها


نرم افزار پاور پوینت گزینه هایی را برای شخصی سازی جداول در اختیار شما قرار می دهد. بعنوان مثال، شما می توانید جداول را جابجا کنید، اندازه شان را تغییر بدهید، همچنین می توانید ردیفها و یا ستونهایی را به آن اضافه کنید.
 

روش جابجایی یک جدول


بر روی لبه های جدول کلیک کرده و با روش کشیدن و رها کردن آن را به محل مورد نظرتان جابجا کنید.

 

روش تغییر دادن اندازه جدول


با روش کشیدن و رها کردن، دستگیره های تغییر اندازه جدول را بگیرید و بکشید. اندازه آن تغییر خواهد کرد.

 

روش افزودن ردیف یا ستون به جدول


 بر روی سلول مجاور سلولی که می خواهید در آنجا ردیف و یا ستونی اضافه کنید، کلیک کنید. در این مثال ما بر روی سلولی که مقدار Mystery دارد کلیک می کنیم.

 

 تب Layout را انتخاب کنید.

 گروه Rows & Columns را بیابید. اگر می خواهید ردیف جدیدی اضافه کنید، می توانید با یکی از گزینه های Insert Above (افزودن به بالا) یا Insert Below (افزودن به زیر)، این کار را انجام بدهید. اگر می خواهید ستونی را اضافه کنید، با یکی از دستورات Insert Left (افزودن به سمت چپ) یا Insert Right (افزودن به سمت راست)، این کار را انجام بدهید.

 

 ردیف یا ستون جدید نمایان می شود.

 

روش حذف یک ردیف یا ستون از جدول


 ردیف یا ستونی را که قصد حذف آن را دارید انتخاب کنید.

 در تب Layout و در گروه Rows & Columns، بر روی دستور Delete کلیک کنید. اگر قصد حذف ردیف را دارید دستور Delete Rows و اگر قصد حذف ستون را دارید، دستور Delete Columns را اجرا کنید.
 ردیف و یا ستون انتخاب شده، حذف می گردد.

 شما می توانستید با راست کلیک ماوس بر روی جدول نیز، دستورات Insert و Delete را بیابید.

شخصی سازی جدول ها


نرم افزار PowerPoint تغییر دادن ظاهر جدول ها را برای شما کار آسانی کرده است. برای مثال، شما به سرعت می توانید با استفاده از ویژگی سبک های جدول (table styles) ظاهر جدول تان را شخصی سازی کنید. و یا با استفاده از ویژگی borders حاشیه های آن را شخصی سازی کنید.
 

روش به کار بردن یک سبک جدول (table style)


 یک سلول دلخواه را در جدولتان انتخاب کنید، سپس تب Design را انتخاب کنید.

 گروه Table Styles را بیابید، سپس بر روی کادر باز شدنی آن کلیک کنید تا فهرستی از سبک های جدول (table styles) نمایان شود.

 

 سبک (style) مورد نظرتان را از فهرست انتخاب کنید.
 

 سبک (style) انتخاب شده، اعمال می گردد.

 

روش ویرایش گزینه های سبک جدول (table style options)


شما می توانید با روشن یا خاموش کردن گزینه های سبک جدول، ظاهر جدولتان را تغییر بدهید. شش گزینه برای این کار وجود دارد : Header Row, Total Row, Banded Rows, First Column, Last Column, Banded Columns.

 سلولی را به دلخواه در جدولتان انتخاب کنید.
 در تب Design و در گروه Table Style Options گزینه های مورد نظرتان را تیک بزنید و یا تیکشان را بردارید.

 

 

 این گزینه ها با توجه به محتویات جدول شما، تاثیرات متفاوتی در ظاهر جدول می گذارند. شاید لازم باشد تا کمی آنها را دستکاری کنید تا به ظاهر مطلوبتان برسید.

روش افزودن حاشیه (borders) به جدول


شما می توانید با افزودن حاشیه (borders) بخشهای مختلف یک جدول را معین کنید. برخی سبک های جدول (table styles) ممکن است بصورت اتوماتیک دارای حاشیه باشند، اما به هر حال افزودن حاشیه و همینطور شخصی سازی آن کار آسانی می باشد. شما می توانید بر روی رنگ (color)، ضخامت (weight) و همینطور سبک خط (line style)، در حاشیه ها کنترل داشته باشید.

 سلولهایی را که قصد افزودن حاشیه به آنها را دارید، انتخاب کنید. در این مثال، ما همه سلولهای جدولمان را انتخاب می کنیم.
 از تب Design ، گزینه های مناسب برای سبک خط (Line Style)، ضخامت خط (Line Weight) و رنگ خط (Pen Color) را انتخاب کنید.
 

 

 بر روی کادر باز شدنی دستور Borders کلیک کنید و سپس نوع حاشیه (border type) مورد نظرتان را از فهرست ظاهر شده، انتخاب کنید.

 

 حاشیه (border) انتخاب شده، بر روی سلولهای منتخب، اعمال می شود.

 

 برای حذف حاشیه ها، بر روی دستور Borders کلیک کنید و گزینه No Border را انتخاب نمایید.

منبع : http://khoshamoz.ir


از مجموع 3 رأی

فاقد نظر