درج اشکال در powerpoint 2016

1706 ١٥:١٨ ب.ظ
 

مهندس سمیه صفائی

کارشناس مهندسی نرم افزار؛دی ماه 1396

شکل ها (Shapes) در پاور پوینت 2016

استفاده از شکل ها یک روش عالی برای جالب تر کردن ارائه شما می باشد. نرم افزار پاور پوینت شکل های خیلی زیاد و متنوعی را در اختیار شما قرار داده است، همچنین این شکل ها قابلیت شخصی سازی نیز دارند تا با نیازهای شما بهتر مطابقت پیدا کنند، شما می توانید از رنگهای اختصاصی خودتان استفاده کنید، تنظیمات خاص خودتان را اعمال کنید و ... . اگر چه شما ممکن است در همه ارائه های خود به این شکل ها نیاز نداشته باشید، با اینحال در صورت نیاز شکلها می توانند جذابیت های گرافیکی ارائه شما را افزایش بدهند.

روش افزودن یک شکل


 تب Insert را انتخاب کنید، سپس در گروه Illustrations بر روی دستور Shapes کلیک کنید. یک فهرست کشویی از شکل های مختلف باز می شود.

 شکل مورد نظرتان را از فهرست انتخاب کنید.

 

 بر روی محلی که می خواهید شکل در آنجا نمایش داده شود کلیک کنید و با کشیدن ماوس شکل را در اندازه دلخواه خودتان ترسیم کنید.
 

روش ویرایش یک شکل (shape) یا یک جعبه متن (text box)


وقتی بر روی یک شکل (shape) و یا یک جعبه متن (text box) کلیک می کنید، دستگیره هایی در اطراف آن ظاهر می شود که با استفاده از این دستگیره ها می توانید آن شکل را دستکاری کنید. چند نوع دستگیره وجود دارد.
 

  • Sizing handles (دستگیره های تغییر اندازه) : با استفاده از این دستگیره ها و روش کشیدن و رها کردن ماوس می توانید اندازه شکل و یا جعبه متن مربوطه را به اندازه دلخواه خودتان تنظیم کنید. شما می توانید با استفاده از دستگیره های گوشه شکل، همزمان ارتفاع و عرض را تغییر بدهید.

 

  • Rotation handle (دستگیره چرخش) : با استفاده از این دستگیره می توانید شکل را بچرخانید.

 

 

  • Yellow handles (دستگیره های زرد رنگ) : بعضی شکل ها دارای یک و یا تعداد بیشتری دستگیره زرد رنگ می باشند. این دستگیره های زرد رنگ برای شخصی سازی آن شکل کاربرد دارد. به عنوان مثال در شکل خورشید (sun) دستگیره زرد رنگ می تواند دایره وسط خورشید را تغییر اندازه بدهد.

 

 


از مجموع 8 رأی

فاقد نظر