Bookmark کردن در Word (لینک به متنی در همان صفحه)

2073 ١٥:١٨ ب.ظ

گروه های هدف : کلیه کارکنان

مهندس سید سعید جوادی بیهقی

کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات؛ آذر ماه 1396

 

در صورتی که با سوالی مواجه شدید لطفا در هر قسمت از آموزش سوالات را بعنوان نظر عنوان بفرمائید. در اولین فرصت پاسخ داده خواهد شد.

 

فرض کنید سندی دارید ده صفحه ای که حاوی ده تا تیتر در صفحات مختلف هست که در صفحه اول تمام این تیتر ها رو فهرست کردید و دوست دارید کاربری که این سند رو می خواند با کلیک روی لینک فهرست به صفحه مورد نظر یا متن مورد نظر هدایت بشود، برای این کار به بوکمارک کردن متن مورد نظر نیاز داریم.

Bookmark کردن متن :
۱. متن موردنظرتون که دوست دارید فهرست یا هر جای دیگه ای بهش لینک بشه رو انتخاب کنید.
۲. به  زبانه Insert میریم و گزینه bookmark روانتخاب می کنیم.


با انتخابش پنجره ی پایین برامون باز میشه

نحوه ی Bookmark کردن در مایکروسافت ورد(لینک به همان صفحه)

۳.  توی پنجره Bookmark درکادر Bookmark name اسم لینکمون رو به دلخواه وارد می کنیم مثلا part2 و بعد دکمه ی  Add رو انتخاب می کنیم.

نحوه ی Bookmark کردن در مایکروسافت ورد(لینک به همان صفحه)

۴. حالا اون قسمت از متنی رو که میخوایم به  Part2 لینک بشه رو انتخاب می کنیم وکلیک راست میزنیم وگزینه ی Hyperlink رو انتخاب می کنیم.با زدن این گزینه،پنجره ی Insert Hyperlink باز میشه

نحوه ی Bookmark کردن در مایکروسافت ورد(لینک به همان صفحه)

۵. از بخش Link to (ستون سمت چپ ) گزینه Place in This Document رو انتخاب میکنیم و در سمت راست اسمی رو که به عنوان لینک واردکرده بودیم رو انتخاب میکنیم وبعد دکمه ی ok روفشار میدیم.

حالا ما یه بوکمارک داریم، که هم روی همین فایل ورد و یا روی فایل پی دی افی که با ورد ازش خروجی گرفتیم کار میکنه و هر کاربری با یک کلیک میتونه از لیست حرفه ای شما استفاده کنه.

منبع: http://www.sar-resid.ir

 


از مجموع 9 رأی

فاقد نظر