آموزش Find and Replace در Word2016

1993 ١٥:١٨ ب.ظ

گروه های هدف : کلیه کارکنان

مهندس سید سعید جوادی بیهقی

کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات؛ آذر ماه 1396

 

در صورتی که با سوالی مواجه شدید لطفا در هر قسمت از آموزش سوالات را بعنوان نظر عنوان بفرمائید. در اولین فرصت پاسخ داده خواهد شد.

 

وقتی با اسناد طولانی تر کار می کنید، پیدا کردن یک کلمه یا یک عبارت می تواند سخت و زمان بر باشد. ورد می تواند با استفاده از ویژگی یافتن (Find) بصورت اتوماتیک سند شما را مورد جستجو قرار دهد، و همچنین به شما اجازه می دهد تا با استفاده از ویژگی جایگزینی (Replace) بسرعت آن کلمه یا عبارت را تغییر بدهید.

روش پیدا کردن یک متن در Word

در تب Home بر روی دستور Find کلیک کنید. همچنین می توانید به جای آن از کلیدهای ترکیبی Ctrl+F استفاده نمایید.

2. پنجره navigation (ناوبری) در سمت چپ صفحه ظاهر می شود.

3.  متنی را که می خواهید مورد جستجو قرار بگیرد را در کادر بالای این پنجره وارد کنید.

4.  اگر متن جستجو در سند یافت شود با رنگ زرد هایلایت می شود و همینطور پیش نمایشی از نتایج یافت شده در پنجره navigation نشان داده می شود.

 

5.  وقتی کارتان تمام شد می توانید با کلیک بر روی X پنجره navigation را ببندید.

جایگزینی (replace) متن در Word


گاهی اوقات ممکنه وسط کار متوجه بشوید که یک چیزی رو اشتباه تایپ کردید، و بدتر از اون اینکه این اشتباه رو نه در یکجا بلکه در چندین جا مدام تکرار کردید. حالا اگر بخواهید تک تک اون اشتباهات رو بگردید و پیدا کنید و بعد درستش کنید قطعا خیلی زمان خواهد برد. در این گونه مواقع ابزار جایگزینی ورد به کمک شما می آید. برای مرور سریع و اصلاح اشتباهات می توانید از ابزار Find and Replac (یافتن و جایگزینی) در ورد استفاده کنید.

1. در تب Home بر روی دستور Replace کلیک کنید. همچنین می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+H نیز این دستور را اجرا کنید.

2. کادر محاوره ای Find and Replace نمایان می شود.
3.در فیلد Find what: متنی را که می خواهید جستجو کنید، را وارد کنید.
4. در فیلد Replace with: متنی را که می خواهید متن یافته شده با اون جایگزین بشود را وارد کنید. بعد بر روی دکمه Find Next کلیک کنید.


5. ورد اولین موردی را که با جستجوی شما مطابقت داشته باشد را پیدا میکند و آنرا به رنگ خاکستری در می آورد.
6.  اول بررسی کنید و ببینید آیا دقیقا همان متنی است که قصد جایگزینی اش را دارید. در مثال ما مورد پیدا شده اول چیزی نبوده است که قصد جایگزینی اش را داشته باشیم. برای همین دوباره بر روی دکمه Find Next کلیک می کنیم تا مورد بعدی را پیدا کند.

7. هر موردی را که قصد تغییرش را داشتید کافیست بر روی دکمه Replace کلیک کنید. اون مورد اصلاح می شود و در ضمن به مورد بعدی می رود. همچنین شما می توانید از دکمه Replace All استفاده کنید تا همه موارد یکجا و همزمان جایگزین شوند.

 
8. متن انتخاب شده جایگزین می شود.
 

منبع: http://khoshamoz.ir/index.php/post230


از مجموع 5 رأی

فاقد نظر