پرینت در اکسل

3528 ١٥:١٨ ب.ظ
 

مهندس احسان حاتمی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار؛ دی ماه 1396

 

 

پرینت در اکسل

پرینت در اکسل

در نمودار شاخه ای زیر پارامترهای مبحث پرینت در اکسل بیان شده است.

پرینت در اکسل

پنجره پرینت در اکسل

با فشردن کلید Ctrl+P وارد فضای پرینت می شوید، برای دسترسی به پنجره ی پرینت علاوه بر این روش می توانید از مسیر زیر نیز اقدام نمایید.

Print Window

قسمت های مختلف پنجره پرینت در شکل زیر نشان داده شده است.

پنجره پرینت در اکسل

پنجره پرینت در اکسل، شامل بخشی برای انتخاب پرینتر می باشد که کاربران پرینتر خود را در این بخش انتخاب می نمایند و به منظور ذخیره ی اطلاعات به صورت pdf می توان از ابزارهایی مانند pdf Converter استفاده نمود. در بخش محدودی پرینت می توانید تعداد صفحاتی قصد پرینت آنها را دارید مشخص نمایید و در قسمت Copies می توانید تعداد نسخه ها را تعیین کنید.

عدم انتخاب گزینه ی Collate در بخش Copies به شما این امکان را می دهد که در پرینت های بیش از یک نسخه بتوانید صفحات هم شماره را پشت سر هم پرینت بگیرید.

اگر بخواهید تنها یک جدول خاص یا تعداد مشخصی از سلول ها را پرینت بگیرید می توانید گزینه ی Selection در قسمت محتوای پرینت را انتخاب نموده و محدوده ی مورد نظر را تعیین کنید.

پیش نمایش پرینت (Print Preview) در اکسل

به کاربران توصیه می گردد برای پرینت اطلاعات خود حتماً از پیش نمایش پرینت استفاده نمایند. در پنجره Print Preview در اکسل می توانید مشخص نمایید که حاشیه (Margin) صفحات نمایش داده شود تا نمایی بهتر از آنچه پرینت خواهد شد داشته باشید.

نمایش حاشیه در Print Preview

با کلیک بر روی گزینه ی Page Setup می توانید وارد پنجره تنظیمات صفحه شوید، همچنین می توانید از مسیر زیر هم وارد پنجره Page Setup شوید.

Page Setup Excel

در پنجره Page Setup چهار تب Page، Margins، Header/Footer و Sheet وجود دارد، در مبحث صفحه بندی در اکسل تمام موارد مورد بررسی قرار گرفته اند.

تنظیمات صفحه در اکسل

تب Sheet

  • در صورتی که کاربر نیاز داشته باشد همواره محدوده های خاصی را در فایل اکسل خود پرینت بگیرد می تواند آن محدوده ها را در بخش Print Area انتخاب نماید
  • در تب Sheet که در شکل بالا نشان داده شده است در قسمت Print Title میتوانید یک سطر (Row) یا ستون (Column) را انتخاب کنید که در تمام صفحات شما پرینت گرفته شود.
  • در قسمت Print، میتوانید پرینت شدن یا نشدن خطوط سطر  و ستون (Gridlines) و یا عنوان سطر  و ستون ها (Row and Column Headings) را مشخص نموده و حالت پرینت سیاه سفید (Black and White) یا با کیفیت پایین (Draft Quality) را انتخاب نمایید.
  • در قسمت Comments میتوانید مشخص کنید که کامنت ها به چه صورت در پرینت ظاهر شوند و در قسمت Cell errors as هم میتوانید تکلیف نحوه پرینت خطاهای اکسل را تعیین کنید.

اطلاعات از سایت excelpro.ir   استفاده شده است.


از مجموع 8 رأی

فاقد نظر