نکاتی در باره نگهداری از پرینتر

290 ١:٢٣ ق.ظ

 

نکاتی در باره نگهداری از پرینتر

  •      پرینترها یکی از دستگاه های کاربردی و مهم با وجود هشدارهای مختلف برای تولید کاغذ و از بین بردن جنگل ها، هستند که این روزها در تمام نقاط جهان وجود دارند و شما می توانید به سادگی از این ابزار که هم در ابعاد کوچک و هم در ابعاد بزرگ و صنعتی وجود دارند استفاده کنید. اما نسل اول پرینترها به گونه ای بود که باید زود به زود جوهر آنرا پر می کردید و دارای مشکلات متعددی بودند.
  •        معمولاً تمامی پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد لیکن در مصارف خانگی زمان اتمام کارتریج حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج بلافاصله پس از دریافت پیام است.
  • ü       کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند. همچنین داشته باشید که اگر کلمات به هنگام چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توانید با درست توزیع کردن جوهر به کیفیت چاپ خود کمک کنید. برای باز کردن بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود.
  •       توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه مشکل و اتفاق، قبل از بیرون آوردن کارتریج از پرینتر، پرینتر را از برق جدا کنید.
  •      از قرار دادن کارتریج، در محیط مرطوب و در معرض تابش نور شدید خورشید خودداری کنید. رطوبت باعث چسبیدن ذرات تونر بهم شده و حالت سنگی به آن‌ها داده و به مرور زمان سفت می‌شود. قرار دادن کارتریج، زیر نور شدید آفتاب نیز، باعث تغییر حالت و دفرمه شدن آن می‌شود.
  •       کارتریج را طوری روی سطح قرار دهید که، درام با آن برخوردی نداشته باشد. اگر به درام فشاری وارد شود، کیفیت پرینت کاهش می‌یابد.
  •      از قرار دادن کارتریج‌ها روی یکدیگر خودداری کنید، زیرا این پروسه باعث فشار روی قطعات کارتریج و خرابی آن‌ها می‌شود.
  •       اگر می‌خواهید تونر کارتریج را شارژ کنید، بهتر است برای شارژ کارتریج در محل اقدام کرده و این پروسه را به دست افراد ماهر بسپارید. هرگونه اشتباه در این پروسه می‌تواند باعث خرابی دستگاه در نهایت منجر به تعمیر پرینتر شود.
  • از قرار دادن اشیاء(پرونده - برگه - هندراپ و...) بر روی سطح پرینتر جدا خود داری شود.

برای دانلود فایل آموزش اینجا کلیک کنید

 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر