ثبت آزمایش برای بیمار در بخش بستری خدمات پرستاری سیستم اطلاعاتی بیمارستان (his) :

جهت ثبت آزمایش بیمار ابتدا بیمار مورد نظر را انتخاب کرده سپس همانند شکل زیر بر روی آیتم آزمایشگاه کلیک کرده :

پنجره زیر باز میشود:

 

 در شکل بالا اگر بیمارorder آزمایش دارد روی گزینه آزمایشگاه کلیک میکنیم اگر پاتولوژی دارد روی گزینه پاتولوژی کلیک میکنیم سپس زیر بخش مورد نظر را هم کلیک میکنیم بعد تیک تایید را می زنیم . پنجره زیر باز میشود : 

 

در این قسمت بخشها می توانند لیست روتین داشته باشند تا سریعتر تستهای آزمایش را از لیست روتین انتخاب کنند اگر تست ها از لیست روتین انتخاب شود می توان در کنار تست درون مربع کوچک تیک زده سپس فلش انتقال سبز رنگ را زده و یا اگر همه آزمایشهایی که در لیست روتین هست برای بیمار مورد نیاز باشد گزینه انتخاب همه را تیک می زنیم سپس نام پزشک درخواست کننده را هم وارد کنید بعد تیک تایید نهایی قرمز رنگ را کلیک کنید ......اگر آزمایشی که مورد نیاز بود در لیست روتین نبود بایستی آیکن نمایش همه درخواستها که با فلش بنفش رنگ مشخص شده را کلیک کنید پنجره زیر باز می گردد:

در این صفحه اگر گروه آزمایش مورد نظر را میدانید از لیست بالا بر روی گروه کلیک کنید اگر نه اولین گزینه که با فلش مشکی مشخص شده را کلیک میکنیم سپس کد آزمایش را درون باکسی که با فلش صورتی مشخص شده وارد نمایید و یا قسمتس از شرح آزمایش را در باکسی که با فلش سبز مشخص شده وارد کنید بعد آیکن جستجو را زده تا آزمایش مورد نظر در بالای صفحه لیست شود همانند شکل زیر :

 

 بر روی تست لیست شده کلیک کرده تست در پایین صفحه که با فلش قرمز مشخص شده ثبت میشود ، نام پزشک درخواست کننده را هم وارد میکنیم در نهایت تیک تایید قرمز را می زنیم ،، پنجره زیر نمایان میشود :

 همانطور ک می بینید آزمایش CBC برای بیمار زده شد وقتی آزمایش نمونه هم داشت حتما آیکن دو تا لوله آزمایش که با فلش سبز مشخص شده را کلیک کنید  بعد از کلیک عکس نمونه کنار تست ظاهر میشود، . آزمایشی که جدید برای بیمار زده میشود فلش  آبی رنگ در کنار تست نمایان هست . آزمایشهایی که پاسخدهی کامل شدن  فلش بنفش رنگ و آزمایشی که انصراف داده شده فلش قرمز رنگ کنار نام تست نمایان میشود.

برای انصراف از تست روی تست مورد نظر یکبار کلیک کرده و آیکن ضربدر قرمز را کلیک میکنیم .از شما سوال میکند که آیا می خواهید انصراف دهید با انتخاب گزینه بله تست به رنگ قرمز در می آید.

* اگر آزمایشی خصوصی بود و برای انجام این آزمایش بایستی به مراکز خصوصی بیرون نمونه را ارجاع داد بایستی از طریق زیر مراحل را انجام دهید:

بعد از ثبت اولیه آزمایش روی تست یکبار کلیک می کنید ( در صفحه زیر آزمایش MS/MS آزمایشی است که برای انجام آن نمونه به مراکز خصوصی بیرون ارجاع داده میشود)  سپس آیکنی که با فلش بنفش رنگ مشخص شده را کلیلک کنید ، همانند شکل زیر :

بعد از کلیک بر روی آن پنجره زیر باز می گردد:

در پنجره باز شده بایستی محل ارجاع را انتخاب کنید و تیک اعزام بیمار را هم بزنید سپس آیکن دیسکت را به منزله ذخیره کلیک نمایید.

اگر بخواهیم جزئیات آزمایشی را ببینید باید آزمایش ثبت شده مورد نظر را یکبار بر روی آن کلیک کنید سپس آیکن چشم که در شکل زیر مشخص شده را کلیک کنید:

 

 بعد از کلیک بر روی آیکن پنجره زیر باز میشود :

آیکنی که در شکل زیر مشخص شده مربوط به لیبل زن هست،اگر دستگاه لیبل زن به HIS بخش مربوطه اتصال دارد  ابتدا آزمایش مورد نظر را انتخاب کرده سپس بر روی آیکن کلیک میکنیم :

 

 پیغامی میدهد که آیا می خواهید پیش نمایش را ببینید ؟ با انتخاب گزینه بله پیش نمایش نشان داده میشود در غیر اینصورت برچسب پرینت گرفته میشود:

 

 پایان آموزش


از مجموع 17 رأی

فاقد نظر