تغییر پسوند فایل ها

2988 ١٥:١٨ ب.ظ

مهندس یاسر خسروشاه

کارشناس مهندسی نرم افزار؛ دی ماه 1396

در ویندوز نام فایل ها از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول نامی که ما بر روی هر فایل مشاهده می کنیم و قسمت دوم پسوند فایل که شامل چند حرف است و با یک نقطه از قسمت اول جدا می شود. به طور کلی در ویندوز پسوند فایل ها نمایش داده نمیشود و پسوند ها به طور پنهان می باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه نمایش پسوند فایل ها و نیز در صورت نیاز تغییر آن را آموزش دهیم.

نکته: با تغییر پسوند بعضی از فایل ها ممکن است آن فایل خراب شود. برای جلوگیری از این کار به یاد داشته باشید پسوند آن فایل قبل از تغییر چه چیزی بوده و اگر بعد از تغییر پسوند آن فایل خراب شد بتوانید همان پسوند قبل را دوباره بر روی فایل گذاشته تا فایل به حالت اول خود برگردد.

این آموزش صرفا جهت یادگیری می باشد و توصیه می شود در صورت نداشتن اطلاعات کافی به هیچ وجه اقدام به تغییر پسوند فایل ها نکنید.

  1. به فولدر (پوشه) فایلی که می خواهید پسوند آن را تغییر دهید وارد شوید.

       2. بر روی گزینه Organize کلیک کرده و سپس گزینه Folder and search options را کلیک می کنیم.

       3. پنجره مربوط به Folder options باز می شود. در این پنجره بر روی سربرگ View کلیک می کنیم.

       4. در کادر مربوط بهAdvanced settings  در قسمت تنظیمات Hidden files and folders گزینه Hide extensions for known file types  را از حالت انتخاب خارج می کنیم.

       5. برای تایید و ذخیره تغییرات بر روی نوشته OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

حال مشاهده می کنید که پسوند تمامی فایلهای کامپیوترتان در کنار نام آن فایل نوشته شده است.

برای تغییر پسوند فایل مورد نظر بر روی فایل کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید.

حالا می توانید پسوند آن فایل را به پسوند مورد نظر خود تغییر دهید. مثلا اگر پسوند فایل .htm (صفحات وب) بود می توانید آن را به پسوند .txt (نوشتاری) تغییر دهید.

نکته بسیار مهم:

بعد از تغییر پسوند مورد نظر حتما دوباره به مراحل گفته شده در بالا رجوع کرده و گزینه Hide extensions for known file types  را دوباره به حالت انتخاب در آورید تا پسوند فایل ها پنهان شود، چون ممکن است به اشتباه اطلاعات یا فایلی از ویندوز را تغییر نام دهید و آن فایل خراب شود و یا به ویندوزتان آسیب برسد.

 

 


از مجموع 10 رأی

فاقد نظر