آپدیت Frimware  اکسس پوینتهای Unifi  به دو روش انجام می گیرد:

1- با استفاده از Unifi controler

2- با استفاده از ابزار WinSCP

در روش اول وارد پنل مدیریتی Unifi controler  شده و با انتخاب اکسس پوینت مورد نظر نسبت به آپدیت آن اقدام میکنیم.

در صورتیکه که دسترسی به اکسس پوینت از طریق unifi controler  میسر نباشد، جهت آپدیت frimware  میتوان از ابزار WinSCP  استفاده کرد.

WinSCP یک نرم افزار رایگان و منبع باز برای برقراری ارتباط و ارسال و دریافت اطلاعات به وسیله FTP و SFTP می باشد. این نرم افزار بصورت کاملا امن فایل‌ها را بین یک کامپیوتر محلی و یک کامپیوتر دور رد و بدل می کند.

این نرم افزار یک کلاینت SFTP, SCP, FTPS و FTP برای ویندوز می‌باشد که عملکرد اصلی آن انتقال فایل بین یک کامپیوتر محلی و از راه دور می باشد. این نرم افزار امکاناتی فراتر از این مانند برنامه نویسی و مدیریت فایل بیسیک را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از مهمترین قابلیت‌های این نرم افزار ، ارتباط از طریق SSH است که به شما این امکان را می‌دهد ، بدون راه‌اندازی سرویس خاصی از طریق SSH به لینوکس خود متصل شده و فایل‌های خود را در سرور مپی کنید و یا از سرور دانلود کنید.

با توجه به اینکه هسته اصلی اکسس پوینتهای Unifi  مبتنی بر لینوکس می باشد، جهت ارتباط با آن و انتقال اطلاعات میتوان از WinSCP استفاده کرد.

برای آپدیت مراحل زیر را انجام میدهیم:

1- ابتدا وارد لینک زیر شوید و Frimware  سازگار با مدل اکسس پوینت خود را دانلود نمایید.

https://www.ui.com/download/unifi/

در این صفحه ابتدا از لیست سمت چپ مدل اکسس پوینت خود را انتخاب کنید سپس از قسمت frimware  گزینه دانلود را انتخاب نمایید.

 

 

 

2- پس از دانلود frimware  مورد نظر نرم افزار WinSCP را دانلود و بر روی سیستم خود نصب نمایید.

3- اکسس پوینت را مستقیم به سیستم خود متصل کنید و آی پی 192.168.1.11 با subnet mask : 255.255.255.0   بر روی کارت شبکه خود تنظیم کنید.

4- وارد برنامه WinSCP شوید و مطابق تصویر زیر new site  را انتخاب و در قسمت host name  آی پی 192.168.1.20  را وارد نمایید و دکمه login را بزنید.

user name  و password  پیش فرض اکسس پوینت unbt  می باشد.

 

5-ابتدا فایل frimware  دانلود شده را به fwupdate.bin  تغییر نام دهید. سپس از پنجره سمت راست وارد مسیر /tmp/ folder  و در پنجره سمت چپ به مسیر فایل frimware  دانلود شده را بر روی سیستم خود مراجعه کنید. فایل frimware  را با drag&drop  از پنجره سمت چپ به پنجره سمت راست انتقال دهید.

6- سپس بوسیله ssh  به اکسس پوینت متصل شوید و دستور زیر را اجرا نمایید:

syswrapper.sh upgrade2 &

7- پس از اجرای دستور فوق چراغ اکسس پوینت شروع به چشمک زدن میکند. تا ثابت شدن چراغ اکسس پوینت صبر کنید و سپس اکسس پوینت را ریست نمایید.

8- کار آپدیت به پایان رسید.


از مجموع 5 رأی

فاقد نظر